محل تبلیغات شما

 

 

 

 

 

 

 

 

دنیای جدید، عصر تنوع و انتخاب‌های بی‌شمار نامیده شده است، لازم است در مدارس به این موضوعات توجه جدی و اساسی شود. یکی از مشکلاتی مدارس ایران، وجود نداشتن جذابیت و تنوع و وجود جبر در انتخاب‌های از پیش تعیین شده، دارد، به عنوان مثال دانش‌آموزان ممند در یک کلاس مشخص که از قبل توسط برنامه‌ریزان تعیین شده است، حضور و ادامه تحصیل دهند و یا درخصوص انتخاب کلاس، دانش‌آموزان نقشی نداشته و همیشه آنها توسط مربیان مدرسه تعیین می‌شود.

در اکثر مدارس ایران به لحاظ فیزیکی فضاها خسته کننده، امکانات محدود و رنگ‌آمیزی‌ها تیره وکسل کننده است که در هر فرد احساس افسردگی و ددگی ایجاد می‌کند. 

کمبود فضاهای سبز در مدارس بر ایجاد بی‌علاقگی دانش‌آموزان به مدرسه نقش پر رنگی داشته است و این موضوع در مورد مدارس دخترانه بیشتر به چشم می‌خورد.

با توجه به این که در مباحث روانشناسی اجتماعی، سلامت روانی و احساس خوشبختی و شادی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی‌های یک کشور محسوب می‌شوند، لازم است در ایجاد آن برای شهروندان ایرانی تلاش شود که به نظر می‌رسد مدارس با توجه به نقش آموزشی خود می‌توانند در این خصوص نقش پر رنگی داشته باشند.

مدرسه ای شاد و پر جاذبه در گرو وجود معلمان بانشاط و شادی دانش آموزان در فضای مدرسه است. کودکان و نوجوانان در دوره ای از زندگی هستند که به لحاظ روانی به فعالیت و نشاط گرایش دارند. لذا نفس فعالیت و حرکت نیز می تواند عامل شادی و انبساط خاطر باشد. معلم آهنگ فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد.

به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت عوامل پیرشدن روحیه معلمان عبارتند از:

شاد بودن مهمتر از درس خواندن

نیاز به شادی چقدر برای کودکان ضروری است؟

پیشنهاداتی به مدیران جهت شادسازی مدارس

مدارس ,مدرسه ,تعیین ,توجه ,ایجاد ,دانش‌آموزان ,با توجه ,توجه به ,به این ,در مدارس ,نقش پر

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

sweet.dream.of.unina